Obecna rzeczywistość, nie pozostawia nam złudzeń. Wygląda na to, że w ciągu najbliższych miesięcy, coraz więcej czasu, spędzać będziemy w domu.

Wartościowe nawyki w domowym zaciszu:

Obecna rzeczywistość, nie pozostawia nam złudzeń. Wygląda na to, że w ciągu najbliższych miesięcy, coraz więcej czasu, spędzać będziemy w domu. Praca z mieszkania, dodatkowe obostrzenia i tak dalej… Czy to jednak powód, by rezygnować z wartościowego zdrowego życia? Przeciwnie, zachowując odpowiednie rutyny, możemy pomóc nie tylko swojemu ciału. Utrzymywanie dobrych rutyn, sprzyja również zachowaniu odpowiedniej higieny psychicznej. Poznaj więc najważniejsze z nich.

1: Szklanka wody o poranku

Brzmi banalnie prawda? Daje to jednak dużo więcej korzyści, niż myślisz. Zacznijmy od tego, że przez noc (przez 6-8 godzin snu) nie uzupełniamy płynów. Oczywiste jest więc, że po obudzeniu, powinniśmy odpowiednio nawodnić nasz organizm. Dodatkowo, wypicie wody na czczo, pozwala oczyścić się naszemu jelicie grubemu, jak również wpływa pozytywnie, na ukrwienie skóry, co pozwala zachować nad dobry wygląd na dłużej. Co więcej, dowiedziono, że picie szklanki wody o poranku, pomaga utrzymać prawidłowy metabolizm, oraz zwyczajnie, ‘obudzić się” zdrowo naszemu organizmowi. Ważne, by była to woda mineralna lub chociaż przegotowana, a nie inne napoje. Do smaku dodać można kilka kropel soku z cytryny. Teraz śmiało możemy rozpoczynać dzień!

2 Ćwiczenia fizyczne:

O zaletach ćwiczeń fizycznych napisano już naprawdę wiele… W skrócie: warto zainwestować w podstawowe narzędzia wspomagające ćwiczenia, takie jak hantle czy mata do ćwiczeń, dobrym pomysłem, będzie również drążek do podciągania. Tak naprawdę to nam w zupełności wystarczy na początek. Najważniejszą zaletą tego typu inwestycji, może być fakt, że taki sprzęt zużywa się relatywnie powoli i raz zakupiony będzie nam służył przez lata. Kolejną zaletą jest ta, że możemy używać ich nawet, mieszkając w bloku, nie zużywając przy tym wybitnie dużo miejsca. Zachowanie odpowiedniej kondycji fizycznej, jest naprawdę ważne dla zdrowia naszego ciała. Pozwala to nie tylko zachować zdrowy wygląd, ale również poprawić samopoczucie, poprzez produkcję endorfin. Już 20 minut ćwiczeń dziennie, może znacząco zwiększyć naszą produktywność i przynieść wymierne korzyści w dłuższej perspektywie czasu.

3: Czytanie książek

Było o gimnastyce ciała, czas na ćwiczenia umysłu. Nasz umysł tak samo, jak ciało potrzebuje odpowiedniej stymulacji. Godziny spędzone przed telewizorem czy komputerem temu nie sprzyjają. Zalet regularnego czytania jest naprawdę mnóstwo. Do najważniejszych należą jednak poprawianie aktywności mózgu, tworzenie nowych połączeń neuronowych oraz pozytywny wpływ na proces kreatywnego myślenia, o ubogacaniu naszego słownictwa nie wspominając. Czytać powinien naprawdę każdy. Koniec i kropka. Jeśli jeszcze tego nie robisz-zacznij, a wiele zyskasz.

4: Medytacja

Kolejny ważny punkt na naszej liście. Obecnie jest wokół nas tyle rozpraszaczy, że coraz trudniej utrzymać jest ludziom skupienie. Wg wielu teorii umiejętność skupienia i koncentracji, zwłaszcza wśród młodych ludzi spada z roku na rok coraz bardziej. Na ten temat prowadzonych jest wiele badań. Warto więc nauczyć się jak choć na chwilę oderwać się od trudów codziennego życia i błąkających się w głowie myśli. Jest całe mnóstwo badań, które potwierdzają, że regularna medytacja wspomaga umiejętność koncentracji, jak również pozwala głęboko zrelaksować się oraz odpocząć naszemu ciału. Technik jest wiele, najlepiej rozpocząć od tych najprostszych, skupiających się wokół koncentracji i głębokiego rozluźnienia. Nawyk ten, polecić można również osobom, które mają problemy ze snem oraz stresem.

5: Pasje:

Jedno słowo tak wiele znaczeń. Każdy może interesować się czymś innym. Warto jednak jakieś hobby pielęgnować. Pozwala to zachować zdrowy balans życiowy, rozwijać nowe umiejętności dając przy tym całe mnóstwo radości, a z czasem może być również dodatkowym źródłem dochodu. Sami wybierzecie. Jeśli jeszcze nie wiesz, co lubisz-próbuj. W domowym zaciszu z powodzeniem uczyć się można gry na instrumentach, nowych języków czy nawet ćwiczyć podstawy sztuk walki. Najlepiej jednak robić to pod okiem doświadczonych nauczycieli.

Jak widać, spędzanie czasu w domu wcale nie musi być nudne czy bezwartościowe. Umiejętność zachowania życiowej równowagi jest czymś naprawdę ważnym i nie należy tego lekceważyć. Stosujcie wyżej wymienione nawyki, a z pewnością wasze życie stanie się zdrowsze, ciekawsze i bardziej wartościowe.